Jordy Van de Locht

Jordy Van de Locht

Ik ben Jordy Van de Locht, 28 jaar en co-founder van Pandafish. Ik heb Pandafish samen met Merlijn opgestart. Pandafish is op twee jaar tijd gegroeid van een tweepersoonsbureau naar een marketingbureau van elf medewerkers.

 

Wat deed je voor Pandafish?

Voor ik samen met Merlijn Pandafish opstartte, werkte ik bij Clickpoint, een reclamebureau uit Mechelen. Hier leerde ik de knepen van het vak. Bij Clickpoint is mijn ambitie ontstaan om mijn eigen bedrijf op te starten.

 

Van waar de naam Pandafish?

Die vraag krijg ik wel eens. Toen we de beslissing hebben genomen om ons eigen bureau op te starten hebben we heel lang nagedacht over een naam. We waren op zoek naar een naam die echt bleef hangen bij klanten. We hebben intensieve brainstorm sessies gehad en wanneer we onze andere opties vandaag bekijken ben ik blij dat het Pandafish is geworden!

Pandafish is eigelijk een andere naam voor een orka. Een uniek dier in zijn habitat met talloze andere soorten. Dat is ook onze missie om niet de zoveelste "kleine" vis in de zee te zijn. Ook de combinatie van 2 woorden leek ons wel leuk omdat we dit ook voor onze interne teams gebruiken: grafisch en development. Onze panda-afdeling en onze fish-afdeling.

Daarom hebben we dus voor Pandafish gekozen, het vertegenwoordigt onze missie, we konden er grafisch iets leuk mee doen en het blijft hangen.

 

Waarom heb je Pandafish opgestart?

Het was altijd mijn droom om voor mezelf te beginnen. Merlijn is een echte wizard op het gebied van development en mijn focus ligt vooral op design. We waren en zijn nog steeds een goede match en hadden het gevoel dat we echt meerwaarde konden bieden aan bedrijven. We merkten immers dat veel bedrijven zich maar op 1 aspect binnen het marketinggebied focusten, bijvoorbeeld logo en huisstijl of website en social. Vaak hebben ze ook geen idee wat hun online acties effectief opbrengen. Telkens wanneer we iets ontwikkelden, hadden we het gevoel dat bedrijven dit zagen als een kost in plaats van een investering. Merlijn en ik haalden er op die manier echt geen voldoening uit. Het idee ontstond toen vrij snel om het anders aan te pakken en meetbare meerwaarde te creëren voor bedrijven. Door onze ervaring bij Clickpoint en de contacten die we hadden uitgebouwd, hadden we het gevoel dat we klaar waren voor de grote sprong.

 

Wat zijn je taken?

Momenteel liggen mijn taken vooral in de algemene werking van Pandafish, administratie, marketing, sales en HR.

 

Wat zijn je grootste uitdagingen?

Mijn grootste uitdagingen zijn het vinden van nieuwe leads en klanten, maar wij zijn ook nog op zoek naar een paar specifieke profielen om Pandafish nog meer te doen groeien richting de noden en wensen van onze klanten en de huidige markt. We zitten in een niche waar veel concurrentie heerst en iedereen de basiskennis heeft om zijn of haar bedrijf in de markt te zetten. Het blijft een uitdaging om ons hierin te blijven onderscheiden.

 

Wat spreekt je daarin zo aan?

Ik hou ervan om de concurrentie een stapje voor te zijn en nieuwe manieren te vinden om ons effectief te onderscheiden. Pandafish is een jong bureau met veel passie en goesting en dat proberen we dagelijks uit te stralen. Als we merken dat onze inspanningen iets opleveren en klanten blijven terugkomen, geeft dat een buitengewoon gevoel.

 

Wat doe je buiten Pandafish?

Naast Pandafish is family-time ook belangrijk voor mij. Ik tracht steeds een goede work-life balance te behouden. Sport is ook super belangrijk. Ik heb meer dan 20 jaar ijshockey gespeeld. Hier ben ik vorig jaar mee gestopt omdat dit niet meer te combineren was maar ik probeer nog dagelijks aan sport te doen. Fitness, lopen, fietsen, boksen, ...